Tetten bloot

Een paar maanden geleden was mijn man, weer eens, de klos. Ik had net gelezen in de krant dat in Engeland een winkelmedewerker een vrouw in een pashokje met luchtverfrisser had bespoten omdat ze haar kindje borstvoeding aan het geven was. Hij vond nl dat de melk stonk. Hoe de goede man in godsnaam kon zien wat de vrouw in een gesloten kleedhokje aan het doen was… het blijft mij een raadsel. Maar goed ik was dus kwaad en ik dacht dat zo een scenes alleen in Engeland konden voorkomen (nuja en in de VS waarschijnlijk)

Maar neen hoor. België is al even bekrompen. Of dan toch een (aantal) Aalsterse man(nen).

Blijkbaar vindt men er in het het ASZ Aalst totaly not done een kindje BV te geven. Een ziekenhuis notabene, u weet wel zo een plek waar je om de oren geslagen wordt met posters ala “Borstvoeding? Natuurlijk!”. Waar men op de kraamafdeling waarschijnlijk vraagt “en u gaat BV geven zeker?” waar men dan om de 5 seconde aan uw bed staat om te zien of uw tetten wel op de correcte manier in de pasgeboorne zijn mondje zijn gepropt.

Maar owee als je de kraamafdeling hebt verlaten en de maleure hebt u terug naar het ziekenhuis te moeten begeven.  Dan laat men maar beter de borst bedekt. Of het moet zijn natuurlijk dat men kickt op een politie overmacht van 4 man. 4!! voor een vrouw en een zuigling! Uiteraard kan men niet riskeren met te weinig volk op te draven voor een halve zottin die met haar tetten staat te zwaaien (sarcasme hé!). Of misschien wou iedereen eens een borst bewonderen, da kan ook.

Openbare zedenschennis fulmineerden de arts van dienst en de wethandhavers. Wat erop neer komt dat vrouwen die voor BV kiezen feitelijk hun huis niet meer uit mogen komen, terwijl de meeste zich zowiezo al van de wereld afgesloten voelen met zo een klein kindje in huis. maar nog steeds beter een depressie dan openbaar uw kindje voeden.

Borstvoeding? Natuurlijk! (maar wel alleen thuis)

Een Reactie op “Tetten bloot

  1. Ik had de groep op FB ook gezien en wou me eigenlijk geen lid maken, omdat ik dacht dacht dat dat gewoon weer een verhaal was, een grap, een virus of zo. Omdat het zo onnozel is en echt niet te bevatten dat je als vrouw geen bv mag geven waar je wil. Ik heb nooit openlijk op een terras bv gegeven, en ook thuis had ik mijn eigen hoekje als er volk was, maar dat was meer omdat ik geen goesting had in al te veel blikken. Zeker niet omdat ik dacht dat één of andere tante of nonkel een trauma zou kunnen oplopen :-)

Geef een reactie

