ik “vraag” u ten dans

mijn zoon heeft de geneugten van het dansen ontdekt. en dan vooral op de plopdans.

dan springt en draait hij in het rond. loopt met stijve benen als een soldaat met kuitkrampen rond te stampen gevolgd door spastisch heen en weer gezwaai met zijn armpjes. Dat alles begeleid met een gezichtsbrede grijns.

Waarop hij naar mij toekomt mijn hand vast grijpt, of ik nu toevallig aant koken ben of zijn zus aant voeieren maakt ni uit, en zegt gedecideert “ZO” terwijl hij met zijn hoofd heef en weer wiebelt.

“ZO”

en dan staan we met zen tweeën spastische bewegingen te maken en te grijnzen.

 

sterren op de dansvloer: here we come

Geef een reactie

