miss perfect

Gisteren hoorde ik mijn man tegen een vriend zeggen “neen neen deze keer gaat het goed, ze straalt, maar ze zal de weerbots nog wel krijgen”

Eerst was ik op mijn tenen getrapt, maar waarschijnlijk heeft hij gelijk.

Op dit moment voel ik de vermoeidheid nog niet maar ze zal wel eens toeslaan zeker.

Ook al heb ik deze keer veel meer aan mijn man dan na de geboorte van ons Zoontje. Hij was toen zelf te druk bezig met glunderen en hij hield dag in dag uit ons zoontje in zijn armen. Of misschien was ik te druk bezig met huilen en depressief zijn om op te merken wat hij deed.

Maar wat ik wel weet is da wij “jonge” moeders gewoonweg veel te veel van ons zelf verwachten, wij moeten de perfecte moeder, de perfecte vrouw en de perfecte huishoudster zijn. Anders zijn we gewoonweg niet goed genoeg.

Niet gekookt vandaag? een schande

Wel gekookt maar te leeg om af te wassen? een ramp.

En daarna piekeren over die afwas ipv te slapen en de volgende dag nóg moe-er zijn en het helemaal niet meer zien zitten zodat er tegen ‘savonds een “berg” van 4 borden staat die uiteraard een huilbui uitlokt omda “we het ni waart zijn” en “een slechte moeder zijn”???

wij zijn kiekens, de afwas loopt niet weg, we hebben kleren genoeg om de kinderen gedurende een maand proper te kleden zonder persé elke dag een wasmachine te laten draaien en niemand gaat dood omdat de vloer niet geveegd werd.

waarom is het dan zo moeilijk om niet elke dag miss perfect te zijn en de boel de boel te laten en vooral

daarvan te genieten

Een Reactie op “miss perfect

  1. man manman a zo herkenbaar…. kga der verder geen woorden aan vuilmaken, maar o zo herkenbaar man man man…

Geef een reactie

