voor ge het weet is het voorbij

als mama of als ouder zou je eigenlijk gewoon heel de tijd met een fotoapparaat en camcorder moeten rondlopen want voor ge het weet is het voorbij. En dat bedoel ik dan niet op een erge manier (hout afkloppen) maar op een manier die feitelijk positief is. Maar positief of niet feitelijk wel pijnlijk.

Maar morgen is liefelijk en zacht  uitgesproken Sjamsjon misschien gewoon Samson. en morgen dans je misschien gewoon in plaats van met je handen hoog en je buik bloot en je handen laag en je poep naar achter op ‘Omhoog, Omlaag’ uit de regendans van plop. En morgen is je emmer misschien gewoon een emmer ipv een hoed voor jou of voor mij of voor je Baalòm die morgen gewoon Balon kan zijn.

Nog niet zo heel lang geleden toen je nog ni kon praten maakte je telkens als je plezier had of iets grappig vond een soort jodelend geluid, een geluid dat ik me altijd zou herhinneren. Dacht ik.

Maar ik kan het mij nog amper voor de geest halen.

Zo jammer

2 Reacties op “voor ge het weet is het voorbij

  1. ze zouden je na de geboorte een gratis cameraman moeten cadeau doen, tenminste voor de eerste vijf jaar. Same story here: zaken die ik nooit vanzeleven zou vergeten, weet ik niet meer. Maar beetje bij beetje komen die herinneringen terug, als Fries telkens iets doet en ik dan denk: “Ahja, Benne deed dat zus of zo…”. ’t Is nog niets verloren dus…

  2. Lander lachte voor zot, ik zou het van mijn leven niet vergeten en lap..
    Victor lacht ook gelijk zot, maar anders. Maar hoe anders weet ik niet exact, want ik kan het lachende gezichtje van Lander niet meer voor de geest halen. Gelukkig enkele pics.

    Zo raar om lander op foto’s te zien van een jaar terug. Hij trekt er gewoon nog weinig op. Zal dat met het tweede ook zo zijn?

Geef een reactie

