commedianten

mijn kinderen hebben er het handje van weg de wereld en al zijn mogelijke bewoners wijs te maken da ze uitgehongerd zijn.

Mijn dochter doet ni liever dan haar mond wijdopen te trekken hardverscheurend te huilen haar hand in haar mond proppen daarop een wereldrecord ‘tsjokke’ te wagen en daarbij een onschuldig gezichtje te trekken en da allemaal met liefst zoveel mogelijk publiek erbij.

Ge voelt dan echt de neiging om te zeggen “zeeft juist gegeten hoor, echt ECHT waar”

Toen mijn zoontje zo oud was heb ik eens mijn kar in de winkel laten staan naar mijn wagen gelopen die op een verlaten plaats van de parking gedeponeerd omdat ik zelf mijn klein spook begon te geloven en dacht “help mijn kind verhongerd hier en ik ga er zelfs ni meer mee thuis geraken” na mij in een zeer ongemakkelijke positie gewrongen te hebben deed meneer 2 slokken, draaide zijn hoofd en viel terug in slaap. Op mijn vraag “hoe gij had toch honger” deed hij lui een oog open zag nog geen ballen maar kon wel perfect dé blík ten tonele brengen “MOI??? honger??? ik dácht het niet nee! hoekomdedertrouwensbij?” sloot het oog weer en sliep verder.

Nu kan mijn zoontje de winkel doorlopen naar alles in een blinkende verpakking wijzen en verkondigen “koek, ete, koek, koek, koek, ete” en als ger dan voorbij loopt gaat het cresendo “kóék éte KOEK ETE” waarop het hysterisch wordt “ETEETETETETE” met grote betraande ogen. En ge wéét da als ge zou toegeven en hem ne koek zou geven hij zijn hoofdje schudt en zegt ‘neen’ liefst met ne grote grijns zijn vingertje opsteekt iets anders aanduid en verkondigd “KOEK”.

ge voelt dan echt de neiging om te zeggen ‘hij eeft al gegeten hoor echt écht waar” maar nu zeg ik gewoon op die blikken vol onbegrip “jaseg tis crisis we voeieren nog maar een keer in de week” en loop neus in de lucht door naar de kassa met een kar vol ‘KOEK’

Geef een reactie

