in mijne jongen tijd…

kunde ule nog herhinneren hoe wij vroeger (waarschijnlijk) allemaal naar onze ouders en zeker naar onze grootouders keken alsof ze rechtstreeks uit de middeleeuwen kwamen.

Hoe was het mogelijk die mensen kwamen rechtstreeks uit een tijdperk waarin auto’s en telefoons nog ni bestonden en waarin god sta ons bij er welgeteld 1 familie in het dorp een tv had!!!!

Ik weet nu al wanneer mijn kinderen mij gaan bekijken alsof IK uit de middeleeuwen stam.

Neen niet als ik beweer dat er echt een tijdperk zonder internet heeft bestaan. Ook niet als ze erachter komen dat er een tijd is geweest waarop niet god en klein pierke een GSM bezat en als ge ni thuis waart da gelijk stond met telefoon missen.

Ook niet dat er een afstandsbedieningsloos- tijdperk heeft bestaan.

neen mijn kinderen gaan mij als een vreemd wezen bekijken als ik zeg “ge weest ni hoe gelukkig ge u eigen kunt prijzen want in mijne jongen tijd moesten we nog echte speculaaskoeken op onzen boterham leggen en die vielen er dan tussenuit”

alhoewel als ik de pot speculaaspasta opendraai mis ik da soms, da eeuwige gesmos met die koeken…

uit mijne jongen tijd

Geef een reactie

