verlies

Hoewel ze mij verzekerde dat de kans op een miskraam héél miniem is bij een vruchtwaterpunctie heb ik tussen mijn punctie en nu al zeker 3 kindjes weten overlijden. Da noem ik nu echt geen kleine kans per slot van rekening is niet de hele wereld rondom mij zwanger.

En wa zeggen ze dan “de mensen zijn hun kindje verloren”. Laten we eerlijk zijn, bij iets dat men verliest kan men altijd hopen om het ooit terug te vinden. Of “kwijtspelen”, kwijt ja maar spelen behoort leuk te zijn en dat is niet echt het geval hé.

Hoe ver zijn wij eigenlijk bereid te gaan, en in wat voor wereld leven wij als we het leven van gezonde kinderen in gevaar brengen om een mogelijk minder begaafd kind in de kiem te smoren, omdat de maatschappij steeds minder tolerant wordt tegen over alles wat minder is dan perfect.

zijn onze kinderen dan nu perfect? voor de buitenwereld? Neen! leg er u bij neer iedereen zal wel een of ander commentaar hebben. Voor ons? Ja! maar om de simpele reden dat ze onze kinderen zijn en geen een van onze kinderen zou minder perfect geweest zijn als het aantal cromosomen niet had geklopt.

 

aan de ouders en grootouders die verlies te verwerken hebben wens ik veel sterkte aan de rest vraag ik toch even stil te staan bij de enorme druk die op toekomstige ouders hun schouders wordt gelegd.

Geef een reactie

