aërosollen

“we gaan ze dan maar laten dampen” zei de dokter over de dochter iets war ik al veel over gehoord (en gelezen) heb bij de andere mama’s maar waar ik dus compleet onbekend mee ben.

“ge moet dan bij den apotheek zo een machientje huren en da daar dan ingieten, in euh… ewel ja ge weet wel” zegt de dokter. ‘Neen, ni echt’ zeg ik. “ah ja, wel euh enfin twijst zijn eigen uit”

bij de apotheek gaat de conversatie nadat ik mijn voorschrift heb afgegeven als volgt:

“das om te aërosollen hé”

‘kemmet gehoord’

“edde zo een machientje”

‘neen kem da nog nooit moeten doen, kmoet da hier huren’

“ah ja kga er eentje halen…. edde zo een maskertje dat er op moet?”

‘…neen…’

“en ge moet die medicatie daar dan ingieten, ge weet wel”

‘…neen…’

“en dan moete die flexibele buis hier ergens insteken, eum of neen hier  of wacht… enfin ge weet wel”

‘…neen…’

“en den stekker moete eerst hier ergens inpluggen, denk ik of hier, enfin ge weet wel”

‘…neen…’

“en dan zette da op hun mondje en neusje en ge zet da aan, hebde da al ooit gedaan?”

‘??..neen…’

“eum ja zo …”

‘zit daar een boekske bij?’

“JA!” (opgelucht)

‘ kzal dat dan wel lezen’

“JA!”

 

 

(weet iemand van de moeders [of voor mijn part apothekers] met ervaring hoe ik kan zien dat da masker niet te groot is? er staat in da boekske 4 maten en ziet da get juiste hebt maar onzen apotheker heeft daar nooit over gepoert en ik vertrouw ze niet echt)

2 Reacties op “aërosollen

  1. in princiep doet het model er niet echt toe, want ge kunt hunne neus in alle modellen steken 🙂
    mij is nog gezegd da ge da maskertje zelfs niet constant tegen hun kaken moet persen. Als ge de damp al richting neus ziet gaan ist ook al goe.

    en gelukt?

Geef een reactie

