ca c’est la vie

zaterdagavond, ik ga beginnen koken.

De zoon loopt door de living en zegt kordaat: Bumba

ik denk bij mijn eigen “net zo makkelijk dan loopt hij tenminste de keuken niet in” en zet het vuur even af om Bumba op te leggen.

De zoon zit in de zetel en kijkt hoe ik Bumba opleg. Plots staat hij recht, komt naast mij staan en zegt “Bumba kijke?”

en ik antwoord “ja je mag naar Bumba kijken” hij kijkt mij een beetje verbaast aan en herhaalt “Bumba kijken?” en ik antwoord weer “jaja je mag naar Bumba kijken, even geduld Bumba komt zo” Hij bekijkt mij beduust draait zich om en loopt naar de zetel, klopt op de zitting en zegt “Mama zetel?”..

Ik vraag “moet mama in de zetel meekijken naar Bumba?”  “Ja” antwoord de zoon blij

Ik zet mij naast hem en hij zegt “Mama zetel” met een gelukzalige zucht legt zijn handje op mijn knie kijkt mij aan glimlacht breed en legt zijn hoofdje tegen mijn arm

ja denk ik Mama zetel en ik ben zo blij dat het avondeten vanavond maar even moet wachten.

een tijdje later vraag ik aan de man of hij even wil proeven. De man komt naar de keuken en proeft, daarna gaat de man naar de bergruimte achter een doos melk. De zoon komt de keuken binnen geglipt en zegt “ploeve? ploeve” ik kijk hem aan en zeg “Poef? er is hier geen poef” De zoon kijkt met meewaardige blik naar de moeder wijst naar de pan en zegt “ploeve?”. Ik glimlach breed pak een lepeltje en schep wat saus op terwijl is sta te blazen komt de man weer en zegt “ela minus wa doet gij in de keuken en pakt de zoon op. “hij staat hier te Ploeve” zeg ik trots. En de zoon Ploeft. ” Is het lekker” vraag ik. De zoon kijkt met grote ogen naar mij, zijn blik dwaalt af naar de pan, zijn vingertje wijst en hij zegt: “MjamMjam”. En ik krijg tranen in mijn ogen van trots en liefde

geen idee vanwaar hij mjammjam haalt maar voor jou pop komt er nog veel mjammjam

Een Reactie op “ca c’est la vie

  1. zalig toch, eens ze zo beginnen te praten en je er echt conversaties mee kan voeren. Het wordt er alleen maar leuker op!

Geef een reactie

