verhuis dozen

bijna elke moeder zal ze kennen: de nutrilon of aptamil dozen. Zo handig, nadat ze eeg zijn kun je er nog vanalles mee doen. Ik heb dan ook een volledige verzameling dozen. Lege dozen.

ik heb er in de kelder staan en ik heb een ganse collectie in de keuken.

heel af en toe gebruik ik er eentje als vuilbakje, wat niet bevorderlijk is om de stapel dozen te verkleinen. Vanmorgen was ik mij aan het afvragen wat ik nu feitelijk met die dozen ging aanvangen, met het oog op de verhuis.

De zoon zijn oog viel ook op de dozen waarna hij ze als blokken begon te stapelen. Algauw werd de stapel hem te hoog en moest de moeder (ik dus) helpen. Waarna de toren ook mij al gauw boven het hoofd groeide.

hierop kreeg de zoon een machtig idee. Torenduwen.

waarop hij het uitgierde hij werd er zodanig opgewonde van dat hij niet kon stoppen met gieren, gillen en kwijlen.

Nu sta ik nog geen stap verder

we hebben de halve ochtend torens gebouwd en geduwd

en de moeder? die weet nu nog minder wat ze met de dozen moet aanvangen

2 Reacties op “verhuis dozen

  1. wij hebben hier van die blikken NAN dozen. Fel papier errond en op verschillende hoogtes in de muur boren, zodat je eigenlijk een mini-wand krijgt van allerlei buisjes waar je kleine prullen kan instoppen. Allez, da’s toch onze bedoeling als ik mijn duizend dozen ooit eens van de kelder naar de keuken krijg.

  2. verdomme het verkeerde poedermelk gekozen.
    langs den andere kant als we daar dan torens meegebouwd hadden…. 🙂

    en aangezien da ik weet da mijn mama da hier ook leest:
    ziede wel da ik ni de enige ben die op het eerste zicht rommel bijhou

Geef een reactie

