uurtje minder? uurtje meer!

vorig weekend kon men geen krant openslaan of je las het “uurtje minder slapen kost mensenevens”

de jaarlijkse terugkerende klachten en voor en nadelen van zomer- en wintertijd.

indien het uurtje minder slaap inderdaad voor meer doden zorgt heb ik, met spijt voor wie het benijd, een aantal jaren gewonnen.

ik leef nl op de klok; zomertijd of wintertijd ik ga rond een uur of negen/tien slapen (ok toegegeven vroeger had ik daar wel last van, maar zoals zoveel jonge moeders val ik in slaap als ik nog maar mijn bed zie)

De kinderen daarintegen leven volgens HUN klok (biologisch, innerlijk, noem het zoals je wilt). maw hun 6 uur van vorige week is van de week plots een rijkelijke 7 uur geworden.

7 uur weten worden terwijl ik nog in mijn bed lig dat was lang geleden.

Dus wat mij betreft: LANG LEVE (HET ZOMERUUR)

Geef een reactie

