niet van vreemden

De zoon heeft zijn oportunisme allesinds niet van vreemden.

Zojuist vond ik nog een doos van de verhuis die geledigd moest worden,  DE SNOEPDOOS.

Daarin de zakjes die de kinderen met sinterklaas gekregen hadden. U kent dat wel, de goedheilig man brengt te pas en te onpas bij jan en alleman de zelfde snoepjes en dan vooral nic nacjes à volonté.

Nu hoor ik mij nog tegen de man zeggen, terwijl ik hem met zijn handen in de snoepzakjes betrapte “seg zijde gij nu echt de kinderen hun snoep aan’t sneukelen”

geheel verontwaardigd antwoorde de man “maar schat, de mandarinnekes zaten ook in die zakskes. Die koekjes zijn helemaal zacht! Da gade toch ni meer aan de kinderen geven?”

en ik geef hem gelijk en denk bij mezelf dat wij toch maar geluk hebben met zo een man en vader die zichzelf compleet BELANGELOOS opoffert zodat de kindjes geen zchte koekjes moeten eten. Zijn dieet omzeep enz”

Vandaag vind ik dus die zakjes en denk (weeral) bij mezelf “oei als ze toen al zacht waren…. kzal ze maar aan den hond geven, die vindt da ni erg; zachte koekjes”

Nu moogde 3 keer raden…

zachte koekjes….

Geef een reactie

