bijna

bijna was er geen dochter meer.

Bijna was ze mij verrapt.

Deze middag bij mijn moeder kroop de dochter uit haar wipstoel

hoofd eerst naar beneden

weet ik veel waarom ik mij net dan omdraaide terwijl ik eigelijk de zoon zijn bord ging vullen

maar ik had ze

nog nét

ik kon alleen maar herhalen “ze heeft de grond niet geraakt”

maar voor mijn ogen zag ik alleen maar haar hoofdje uiteenspatten op de grond.

terwijl iedereen doorging met eten viel niemand op hoe ik trilde terwijl ik de zoon zijn bord klaarmaakte, hoe ik zelf eerst een tijdje niet kon eten hoe misseijk ik was.

Ze  STOND op de grond en ze was NIET alleen zoals de voorschriften gebieden, en toch,…

ik ben nog steeds misseijk

Een Reactie op “bijna

  1. en zo weten we dat de dochter weer wat beweeglijker is geworden 🙂

Geef een reactie

