wakker

Morgen mag de zoon voor het eerst een dag naar school.

Nuja ni echt een dag, een voormiddagje, héél eerlijk zelfs dat niet; feitelijk een volle 2 uur.

een proefdagje.

Ik heb deze nacht er al wakker van gelegen

Mijn kleine jongen wordt groot. Heel even dacht ik vannacht “heerlijk toch, het word in september zzo lekker rustig in huis”, zonder mijn kwebbelgat, zonder mijn schaduw, maar ook zonder de ‘mamaaah’ zonder de kusjes en knuffels wanneer de zoon er zin in heeft, zomaar,  zonder zijn zitstakingen omdat hij iets niet mag of net iets moet.

Vanaf september ben ik nog minder het centrum van zijn wereldje.

Zal zijn spraak zo snel die grappige uitspraken verliezen zoals “uitdoen” ipv “opendoen” of “dinogroot” voor al wat voor hem reusachtig is

en onmiddellijk had ik iets van “foert, hij blijft thuis bij mij, mijn babietje”

maar dat kan natuurlijk niet want hij wordt groot, zowiezo

dus hoop ik maar dat hij geen pester wordt, maar ook en vooral niet de gepeste, dat hij niet achter raakt maar ook niet teveel voor zodat hij zich verveelt, dat hij geen (dodelijke) ongelukken tegenkomt op de speelplaats en vooral dat zijn schooltijd een leuke tijd wordt.

het gaat je goed mijn grote jongen in de grote (lange) schoolwereld

 

 

maar het neemt dus niet weg dat ik wakker lig, en huil om mijn babietje dat nù al zo groot is

 

 

stoere trees

Een Reactie op “wakker

  1. Ken dat gevoel, maar toch: ze blijven bij je hangen hoor. Niets is zo leuk voor hen om na een drukke schooldag terug bij hun vertrouwde rustige omgeving te zijn. De knuffels zijn hier echt toegenomen sinds de start van de schooltijd. Veel succes!

Geef een reactie

