NEUH!

“Gaan we een boterhammeke eten?” vraag ik aan de zoon

‘mjaneuja’ krijg ik als antwoord

“met choco?”

‘neuj’

“met salami?’

‘sajami’

“ok met salami dan”

‘neuj!’

“met kaas?” ‘neuj’  “metteuh smeerkaas?” ‘….neuj’ (hij kent da ni vandaar die korte stilte) “metteuh…  soep?” ‘neuj’

“met confituur?”

“JAA confituuj”

“confituur dus?”

‘JAAA!’

ok opvoedkundig een dikke nul, ik WEET het als ge ze laat kiezen laat ze dan uit maximum 2 dingen kiezen.

Oja en er zat niets gezonds bij das ook al ni echteen manier om vriendjes te worden met K&G

Nu een paar minuten later kom ik dusaandraven met de boterham met confituur. Om een of andere stomme reden zo trots als ne neanderthaler die de gansen dag gejaagd heeft om met wa te eten thuis te komen zodat zijn kroost behoed blijft van een gewisse hongersdood.

de zoon werpt er 1 (één) blik op steekt zijn hand in de lucht, maakt er een soort zwaaibeweging mee sincroon met het geschud van zijn hoofd en zegd luidt maar krachtig ‘NEUJ, SJOKKO’.

Ikverbijstert, de glimlach op mijn lippen bevroren, pruttel nog zwakjes tegen “jama ge vroeg ene met confituur”

de zoon vindt het zelfs niet meer nodig om mij aan te kijken, houdt als een volleerd politieman zijn hand hoog en zegt “NEUJE SJOKKO”

 

ewel hij heeft em nog gekregen ook

Geef een reactie

