zo een van die vrouwen

Ik ben zo een van die vrouwen die het uiteindelijk dan maar zelf doet. Neen u moet nu niet onmiddellijk rare gedachten krijgen, ik bedoel in huis.

Niet dat de man niet helpt in het huishouden, maar je moet hem er (te) vaak aan herhinneren.

hij laat jou nooit uitslapen want of 1) hij heeft de vroege en is dus al weg als de kinderen om 5u30 opstaan of 2) hij heeft de late en gaat anders te moe zijn op zijn werk

In de tuin doet de man niets, want dat vindt hij niet leuk (en gij wel en bovendien gij kunt da beter)

Op de kinderen letten is soms ook een opgave want 1) de man wilt tv kijken, 2) de zoon wilt liever bij de mama zijn (ja zég hij is 2 jaar ge moet em ni altijd zijn goesting geven) of 3) gij begrijpt de kinderen beter

klussen is niets voor hem want hij heeft 2 linker handen en dus wacht hij wel op de schoonbroer

koken? Njet want nu hebt gij toch wel net de pech een keukenprinsses te zijn en dus…

1 ding kan hij wel goed: excuses verzinnen

en dus doe ik het dan maar zelf.

Nu hoor ik al een aantal onder jullie hardop denken: “FOUT, zo gaat hij nooit veranderen want het is voor hem maar net zo makkelijk”. Idd beste psychologen en -iaters van mijn voeten, ik heb diene flair OOK gelezen.

Wat daar niet instaat is dat je dan op het einde van de dag net zo moe bent, van de frustratie’s

Dus ja, ik hang de kaders op, ik maai het gras, ik schuur de keuken en maak in een ruk door de afwasmachine leeg, ik kook en geef de moestuin water, ik voeder de hond en de katten en maak in een zelfde swung de zoon zijn “sleffe” klaar, ik geef borstvoeding en maak een achterwand voor mijn aquarium en ik renoveer de tuinbank en weet in de Gamma beter mijne weg dan in de colruyt.

en ja ik ben nu ook moe maar ten minste niet geestelijk

en ja ik heb morgen zelf de vroege

en ja de dochter word deze nacht minstens 2 keer wakker

maar mijn beste flair psycholgen en -iaters

ik ben al een stuk minder gefrustreerd

 

en das wel net zo mooi meegenomen

Geef een reactie

