euh….

6u 15 de dochter wordt wakker. Mijn eerste gedacht: “jow zis aat vandaag”

mijn tweede: “dat de man maar eens opstaat”

de man in kwestie denkt daar anders over

“mag ik vandaag es bijven liggen?” vraagt hij met een innemende glimlach

ik staar hem verbaast aan “wat bedoel je met ‘ne keer’?”

“allé ja ik bedoel gij hebt gisterennamiddag een ureke geslapen en dus …”

“jama” protesteer ik nog “ik slaap in de namiddag een ureke omdàt ik elke morgen zo vroeg opsta en …”

ik word de mond gesnoerd “ok bedankt hé! kzal mijne wekker zette dan kunde gij over een ureke terug in u bed kruipen”

kwaad antwoord ik “ja laat maar aan die spellekes doe ik niet mee!”

“OK!” antwoord de man vrolijk en draait zich om ensnurkt vrolijk verder

ik pak de dochter op en ga naar beneden.

 

20 na 6 ik en de dochter zitten beneden. Zij vrolijk kraaiend ik verbijsterd, verwonderd, en alle andere beschrijvingen van een “state of mind” die zich afvraagt wat er zonet is gebeurt

 

damn hij is er maar weer eens in geslaagd en straks vraagt hij dan “waarom zijde vies?”

Een Reactie op “euh….

  1. die taferelen gelden hier ook, maar na ettelijke maanden en een tweede kind heb ik er mij overgezet; heb mijn state of mind veranderd en denk nu : weeral tijd dat ik met mijn kinderen kan doorbrengen en hij niet (ooit zullen ze zich dat beklagen wellicht).
    Ik vertel dan ook honderuit over alle nieuwe en veronderlijke dingen dat ik ze zien doen heb enzoverder… en de laatste week staat de papa opeens op… hmmm, zou dit blijven duren?

Geef een reactie

