drie oktober

De man heeft beloofd om voor mij een afspraak te maken bij de kapper. “voor wanneer?”  vraagt hij ‘probeert  anders 3 oktober” antwoord ik. ‘Drie oktober? Waarom precies 3 oktober? Wavoor nen dag is da?’ vraagt de man verbaast

ik bekijk hem en zeg niets

ook de man zegt niets maar denkt zichtbaar na

na een paar seconde valt de heer des huises zijne frank “aja das den dag van da feestje van uw werk!”

mijn wenkbrauwen trekken zomogelijk nog hoger op en bevinden zich nu ergen achter op mijn hoofd maar ik zeg nog steeds niets

De man zich bewust dat het niet helemaal het antwoord was dat ik verwachte denkt verwoed verder na

de seconde tikken angstvallig voort en plots klaart zijn gezicht op “AAAAH uwe verjaardag”

idd mijne verjaardag

‘sorry snoes’ vervolgd de man met niet al te veel scruppules ‘maar ik en datums….’

ewel neen si da ge uwen eigen verjaardag vergeet tot daar aan toe, dat ge niet weet wanneer u grootmoeder jarig is (die u toch heeft opgevoed) laat mij koud maar MIJNE VERJAARDAG VERGEET GE NIET

NOOIT

JAMAIS

TOTALY NOT DONE

dus bij deze voor eens en voor altijd DRIE OKTOBER

(en ook niet 5 november)

Een Reactie op “drie oktober

  1. Goe gezegd!!!

Geef een reactie

