kinderen zijn as een pijl in een boog

plachte S. mij gisteren in allé poëtische wijsheid te verkondigen.

Nu moet u weten S. is nog maar een jonge moeder van de schattige Manon (www.bloggen.be/sandraenmanon) Nu is S. ofwel nog lichtelijk onwetend of ze is stukke slimmer als ik  (wat wel zou mogen want ze is ook OUDER, NAH :p)

Nu moet ik zeggen dat toen de zoon nog een embryo was ik ook aan de wereld verkondigde dat hij (de zoon) en zij (de wereld) niet moesten denken dat ik mijn levensstijl zou aanpassen

Niets daarvan ik zou gewoon met mijn zus nog elk jaar op citytrip gaan en neen ik ging dat niet doen met een baby op de rug de man moest er maar opletten

Zo zou ik ook niet elk weekend thuiszitten maar gewoon zoals vanouds mijn avonden op café doorbrengen (waarom hebt ge anders babysitters hé)

ik zou ook mijn hobby’s niet opgeven en ik ging zeker niet minder gaan werken (niet dat ik zo carière gericht ben maar ik doe mijn werk gewoon graag bovendien kinderen die naar de opvang gaan zijn socialer en sneller)

Nu 2 jaar en half later is de verste city waar ik met mijn zus a ben geweest brussel naar mijn oma oft moet zijn da we samen nog eens naar Nathalia zijn geweest maar ik denk het niet

Op café gaan gebeurt sporadisch eens als we ergens wandelen of as mijn moeder bij ons thuis is (want die vreemde babysitters wie zegt dat ge die kunt vertrouwen)

Mijn hobby staat op een laag pitje en als de man mij niet af en toe zou verplichten van weg te gaan zou ik ze alleen thuis beoefenen. En ik werk nog steeds halftijds, want ja ik doe mijn werk nog steeds heel graag en ja ik geloof nog steeds dat kinderen in de opvang veel leren maar thuis ook en een liefhebbende mama op wie ze kunnen rekenen is ook niet te onderschatten

 

dus ja kinderen als een pijl op een boog leggen en ze dan laten gaan… ik heb de pijl nog steeds vast, ik heb de beef in mijn handen en ben bang de roos te missen. Dus we blijven nog even oefen met mikken

Geef een reactie

