het kan hem niet schelen en feitelijk doet het er ook niet toe

‘wa is da’ vraagt de zoon terwijl hij uit het autoraapje kijkt

‘dat is ook een brug pop maar dees staat niet open omdat de boot hier nog niet is’ antwoord ik in de veronderstelling dat de zoon het daarover heeft zijn vorige “wa is da” betrof nl wél een openstaande brug.

in de spiegel zie ik de zoon mijn gefronst aankijken en hij kijkt weer naar buiten ‘MA MA wa is da’

ok verkeerde antwoord

een blik naar buiten leert mij dat we gezellig voor het licht staan aan de kruispoort.

‘D’as de kruispoort pop’

‘kjuispoot’

‘ja de kruispoort, dat is een stadspoort popjewant vroeger kon je niet zomaar in en uit rijden in de stad je moest langs de poorten en soms mocht je dan niet binnen of je moest betalen of de poorten gingen toe voor de nacht of als er oorlog was of ‘

 

‘isse kasteel hé mama’

*sugt*’ja pop is een kasteel hé’ gelukkig springt op dat moment het licht op groen en kan ik voortrijden mij afvragen waar de zoon het woord “kasteel” heeft opgevangen maar zonder al te beschaamd te zijn dat ik een 2jarige stadsgeschiedenis wou opdringen die zijn petje nog ver te boven gaat terwijl ik helemaal niet zag dat het gewoon een kasteel zou kunnen zijn.

een beetje verder staan we voor het volgende licht

‘wa is da?’ klinkt vanop de achterbank

‘dat pop is de gentpoort, want steden hadden altij..’

‘isse ook een kasteel hé mama’

 

juist

 

ik moet nog veel leren

Geef een reactie

