schoolstrijd

u kent het misschien nog wel, in de jaren stillekes van de vorige eeuw vond er bij ons een heuse schoolstrijd plaats, zo hevig dat we dat jaren later nog op ons geschiedenisbord kregen in dezelfde scholen.

 

vandaag de dag is er weer een schoolstrijg gaande en wel tussen de school van de zoon en mezelf

blijkbaar hebben we toch niet geheel de zelfde gevoelens over opvoeden.

De tweede schooldag repte ik mij iets te vroeg naar school want ik was de eerste schooldag iets heel belangrijks vergeten te zeggen. U kent dat wél emoties enzo.

mijn boodschap : “Thorben moet altijd beleeft zijn”

de juf keek mij lachend aan en antwoorde “oooh maar dat moeten ze op school ook zijn hoor”

ik had misschien op dat moment moeten aandringen én specifieren dat ik doelde op Oost-vlaamse of Brabantse beleeftheid en niet op West-vlaamse boertigheid.

sinds de zoon schoolwaarts trekt komt hij dagelijks thuis met aangename gewoontes als daar zijn: bijten, krappen, slaan, stampen, duwen en trekken, roepen en eisen stellen en tegenspreken. Dat laatste is niet zo eenvoudig voor een kind wiens woordenkennis nog danig beperkt wordt door de leeftijd.

ik en de school: ferme strijd dus

 

al vraag ik mij af of deze ooit de geschiedenisboeken zal halen

Geef een reactie

