pieker-koningin

Ik pieker graag, of allesinds men zou dat kunnen denken want ik doe gewoon niets anders

dag in, dag uit en ook nog terwijl ik slaap (behalve als ik over studio 100 liedjes droom)

ooit lang geleden ging ik zo eens naar een psycholoog die stelde voor een “piekerhoekje” te maken en daar te gaan zitten om te piekeren, ergens anders mocht ik dan niet meer piekeren. Nog niet zolang geleden las ik in de flair (ofzo) dezelfde tip.

Nu, ik heb dat nooit gedaan, om te beginnen zat ik, toen ik die mega-tip kreeg nog op kot en degene die ook bij ons op kot zaten weten gerust dat er daar helemaal geen piekerhoekplaatsje over was.

bovendien zag ik mijzelf daar al 24/7 zitten

want waar die (flair)psychologen medunkt geen rekening mee houden is dat ge nu nie bepaald piekert op comando zo van ‘123start’ en als de wekker gaat stoppen we ermee

een van de grote nadelen van piekeren (allesinds wat mij betreft) is dat het u (enfin mij) zo een beetje overvalt. Ik pieker of ik pieker ni maar ik sta er allesinds niet bepaald bij stil of ik nu wél of niet zou gaan piekeren.

Bovendien pieker ik over vanalles

“gaat de zoon graag naar school; ziet de school graag de zoon komen; kan het kwaad dat we niet ver van hoogspanningkabels wonen; hoever zouden die rotorbladen van het windmolenpark verder bollen moetsten ze loskomen; is de dochter niet wat laat met praten; wat moet ik vanavond klaarmaken; zou alles goed zijn met de baby; ruiken de lakens wel goed; is de zoon ni te bleek; kannet kwaad dat de dochter graag boterhammen met choco eet; maak ik wel vaak genoeg soep; ben ik een slechte moeder omdat ik de zoon op school laat warm eten etc”

enfin om kort te zijn: een pieker-hoekje: ik pieker er niet over

Een Reactie op “pieker-koningin

  1. ik pieker er over of we niet te dicht bij de haven wonen… fijn stof enzo… Ik zou zeker die windmolens ook al bestudeerd hebben, me kennende 🙂

Geef een reactie

