applaus

Morgen is de dochter 1 jaar

Ook morgen maak dat van mij dus iemand die de voorbije 32maanden en 17 dagen mama is

in al die tijd ben ik er in geslaagd:

1) niet 1 keer mijn kinderen te slaan, te schudden, te stampen of te smijten

2) Ze niet 1 keer belachelijk te maken

3) Ze geen enkelekeer uit te maken of te kleineren

4) Ze nooit in hun vuile kleren en/of pampers te laten rondlopen

5) Zenooit  in onaangepaste kledij naar buiten te sturen

6) Zenooit in hun bed moeten blijven liggen (heelder dagen) omdat ik wel wat leukers te doen had

7) Ik heb ze nooit naar het hoofd geslingerd dat ze ongewenst en ongewilt zijn

8) Ze zijn nog nooit met honger naar bed gemoeten

9) Ze hebben nog nooit een ziekenhuis bezocht omdat ze ‘van de trap zijn gevallen’

10) Ze zijn nog nooit alleen moeten thuisblijven omdat ik er even tussen uit wou (ze zijn nog nooit alleen moeten thuisblijven tout court)

en als ik zo eens een krant opensla of op het werk rondom mij kijk mag ik daar vreemd genoeg trots op zijn

dus bij deze EEN FERM APPLAUS VOOR MEZELF

en in een trok door voor alle andere mama’s en papa’s die hun kinderen niet als boksbal of frustratieafreageermiddel gebruiken maar die nooit de krant halen

 

of zoals er ooit eens een familie plachte te zingen: wij zijn goe bezig

Een Reactie op “applaus

  1. *klapt mee in de handen*

Geef een reactie

