egoist

in de week vroeg Mieke wie wat zou willen van de sint

vandaag zou ik haar antwoorden: “een kind en ventvrije dag” of liever nacht of nog liever nachten

ik ben gewoonweg op

doodop

ik  zou er gerust een arm voor over hebben om eens een nacht ononderbroken te slapen

zo voor 1 keer in 3 jaar is dat toch niet te veel gevraagd, 1 keer een nacht waarop ik niet “mijn kas moet opfretten” omdat ik weeral met een wakker kind zit en de man vrolijk verder snurkt of al even vrolijk verkondigd “jama IK werk wel”

moest ik het lichamelijk en geestelijk én financieel aankunnen zou ik met veel plezier terug voltijds gaan werken als dat maar de enige voorwaarde zou zijn om eens door te slapen

ik weet het ik ben een dikke egoïst. Denk maar eens aan de duizende moeders die gewilt of ongewilt er helemaal alleen voor staan,zoals ,  die moeten zowiezo elke nacht opstaan. Maar die moeders wéten tenminste dat ze er alleen voor staan dat ze niet elke nacht opnieuw vruchteloos moeten hopen dat het snurkende mannelijke wezen naast hun deze keer voor hen zal opstaan.

ja ik ben een egoïst maar vandaag beste mensen kant mij geen zak schelen

vandaag ben IK moe en kan voor 1 keer, de problemen van de rest van de wereld wat mij betreft den boom in

Een Reactie op “egoist

  1. Je bent helemaal geen egoïst! dat is niet meer dan normaal dat je doodmoe bent als je zorg draagt voor een gezin met 2 kleine kindjes, elke nacht moet opstaan én nog eens zwanger ook.. Dat is gewoon heel vermoeiend. Kan je af en toe eens meeslapen met Nynke als ze haar middagdutje doet? Of de kindjes eens uit logeren laten gaan en gewoon lekker vroeg in bed kruipen? of nog beter: laat de kids & vent thuis en ga zelf een nachtje ergens logeren :-).Sterkte!

Geef een reactie

