van kerststress, papierplezier en waterellende

Ik had het zo mooi uitgerekend, ik had zelfs uitgetest hoeveel tijd ik nodig had om mijn hapjes te bereiden
Ik had mijn 5 minuten bij de tandarts ingecalculeerd
Alles leek perfect
tot de tandarts, die anders zo stipt is, mij zonodig 35 minuten moest laten wachten, waardoor ik ook nog eens net aan mijn auto kwam toen de camion vande delhaize toekwam om te leveren en een of andere trut net achter mijn auto bleef staan omdat ze ENKEL EN ALLEEN DIE UITGANG wou gebruiken waardoor ik na veel gepalaver haar zover kreeg mijn laten uit te rijden maar ik wel verplicht was de hele parking in achteruit te rijden totaal tijdverlies: 54 minuten
gevolg STRESS
en idd tegen ’s avonds bleek ik net dat uurtje te kort te komen om al mijn hapjes af te werken.
Al denk ik niet dat er iemand met honger naar huis is gegaan maar daar gaat het niet eens om
Bovendien stress ik blijkbaar graag. Ik doe het mijn eigen (en mijn gezinsleden) allesinds elk jaar opnieuw aan ergens in de namiddag begin ik dan te roepen dat “ZE NIET ONDER MIJN VOETEN MOETEN LOPEN” en “IK GRAAK NOOIT OP TIJD GEREED” gevold door “KGA NI GENOEG HEBBEN”
eens iedereen aan tafel of in de zetel zit is voor mij de fun er feitelijk af, dan zou ik het liefst gewoon gaan slapen want mijn deel in de feestvreugde is geleverd.

Voor de zoon begint het dan pas, Het kind heeft het nog steeds over de “véél kadootjes gekrijge, hé mama”
waarmee hij gewoon wilt zeggen dat hij van iedereen het papier mocht afscheuren en de kadootjes met zichbaar genoegen mocht uitdelen. Eens het papier eraf is voor hem ook de lol eraf.

Tussen het eten en de kadootjes door werden we nog geplaagd door onze dakgoot en de dooi en regen het water zeikte (om het maar een proper te zeggen) en mas binnen en we stonden dus op kerstavond met de trekker in de hand, de emmers en dweilen in aanslag water te hozen.

Maar voor de rest van het weer een geslaagd feestje, lichtelijk vochtig, behoorlijk gestresst maar wel geslaagd

Geef een reactie

