west vlaams

“Magraux heeft gespuwd” deeld de zoon mee zodra we in de auto zitten

“heeft Margaux gespuwd? Da’s ni lief hé van Margaux” antwoord ik

het blijft stil achter mij en ik zie de zoon met een diepe frons nadenken over die stelling

“neen” bevestigd hij aarzelend

“Margaux heeft ge SPUWd” zegt hij met iets meer nadruk

ok ni lief was niet het juiste antwoord een ander proberen

“Op wie heeft Margaux gespuwd?” vraag ik dan maar op zoek naar iets meer details

weer blijft het stil en in de spiegel zie ik de zoon mij nogal verbaast aankijken

“GESPUWD” roept hij bijna door de wagen

“Heeft ze op Thorben gespuwd?” vraag ik aan hem, terwijl ik mezelf afvraag of de zoon met zijn eerste liefdesbreuk te maken krijgt en er nog ni zo goed aan uitraakt

“Ma Neen MAMA Margaux heeft GESPUWD, op de grond op de tafel op de stoel op haar kleedjes”

“aaaah” zeg ik plots beseffend dat de zoon West Vlaams spreekt ” Ze heeft O VER GE GE VEN”

“JA!” roept de zoon enthousiast blij dat zijn moeder verlost is van haar plotse verstandsverlies

Geef een reactie

