what’s in a name

“WaTT isss jouwww naammm”  vraagt de zoon sterk articulerend

“eummmwatte?” vraag ik hem, mezelf tegelijkertijd afvragend waar hij dàt nu weer vandaan heeft? Bij mijn weten ging het van de week op school over knoppen en ritsen niet over ‘stel u moeder eens rare vragen en doe dat overarticulerend’

“OEWAT ISSSS UUUWWW NNAAAAMMM?” herhaalt het baasje

‘MAMA’ antwoord ik hem

“NEENNNN, OEWAT ISSS UWWW NAAMMMMMM?” verduidelijkt hij terwijl hij met zijn ogen rolt en zich duidelijk afvraagt waar hij het aan verdient heeft om een moeder te hebben die zodanig debiel is dat ze zo een simpele vraag  niet begrijpt. (toen had ik het al kunnen weten: een 3 jarige leg je nie zo maar even in de luren)

Bijna antwoord ik hem ‘Isma’ maar ik bedenk mij plots dat het amper 3 jaar geleden is dat ik dat klein betwetertje uit mijn lijf perste, uberhaubt zonder de eerste beste vroedvrouw of  de man zelf te wurgen als dank voor hun compleet misplaatste ‘aanmoedigingen’. Een prestatie die, naar mijn bescheiden mening mij het recht heeft gegeven op de minieme  vorm van respect heeft opgeleverd voortaan  met het woord ‘mama’ aangesproken te worden (toch door mijn kroost). Dus besluit ik het hem niet te makkelijk te maken “Mijn naam is Ismaela” zeg ik hem.

“Ja” antwoord hij alsof dat iets is dat hij al Jàààààren weet “MelaMela”

waarop hij met zijn stift op zijn plasticine mes “schrijft” ‘MelaMela’

Zich plots ook herhinnerend dat ik niet van de slimste ben en dus melt hij voor de zekerheid nog eens mee “JOUWWWWW NaaaaMMMMM isSsss MELAMELA”

juist ja mijn naam is Ismaela of Isma of dus MelaMela maar voor U beste jongen is mijn naam MMMAMMMMA

’t is maar da get weet

Geef een reactie

