bij de beesten af

U kon er vorige week niet naast kijken/horen/zien/lezen: de zoo van Antwerpen molesteerde zowat zijn dieren. Waar ging heel de comotie over? Eenpaar verzorgers hadden er niet beter op gevonden danmet een schop op en rendier te meppen.

GAIA was er dan ook als de kippen bij (vergeef mij de woordspeling) om aan te kondigen dat ze een klacht tegen de verzorgers overweegden.

GROOT GELIJK!

maar omdat wij absoluut en compleet tegen discriminatie zijn vinden we ook dat ‘de rechten vande mens’ en consoorten de Jolf voor het gerecht moeten dagen, U weet wel voor het gewapender hand (ok : kop) een mens in dienst aan te vallen, bovendien was het rendier de dekhengst aan het uithangen (ikweet het ik moet stoppen met die woorspelingen) dus kan ie van mijn part van den eerste keer ook nog eens een proces voor ongewenste intimiteiten aan zijn broek krijgen.

Laat ons nu eens eerlijk zijn de schop in kwestie is zo een halve sneeuwruimersschop, u kent dat wel zo een breed geval dat A E RO dynamisch kompleet onverantwoord is bovendien moesten ze ook nog eens zien niet per vergissing hun collega mee te hebbenen dat allemaal richting beestekop die ervoor gemaakt is om klop te krijgen ( Bronstige Elanden gaannu niet bepaalt zachtzinnig met elkaar om of wel?)

Goed feitelijk wéét ik dat niet ik heb nl geen bronstige elanden in mijnachtertuin lopen, bovendien heb ik ook geen sneeuwruimersschop. Maar vroeger liep er bij mijn moeder wel een, af en toe, bronstige en, meestal, slecht geluimde ram rond en die zijn ‘kopstootjes’ waren alles behalve zachtzinnig. Komt nog bij dat de Ramses (echt hier kan ik niets aan doen hij heette echt zo) tot heuphoogte kwam wat toch al iets makkelijke af te duwen is als een beest dat de aanval inzet ter hoogte van je nek.

In theorie laat de zoo nog weten hadden ze een doek over de Jolf zijn kop moeten smijten en em dan afvoeren. Maar u weet hoe dat gaat met theorie en praktijk: in praktijk vergeet ge de theorie wreed rap. Zo weet iedereen dat als je te maken hebt met iemand die een ferme val heeft gemaakt ge die moet laten liggen, in praktijk pakt elke mama haar kind op om te troosten, in theorie weet iedereen dat als het brand ge niet moogt panikeren, in praktijk is paniek het eerste dat uitbreekt, in theorie weet IEDEREEN da ge nooit te snel moogt rijden, in praktijk… nuja u snapt het plaatje wel.

Ik vraag mij trouwens af als zo een beest achter uw gat zit of ge dan tijd hebt om uw kleren uit te trekken of dat in het basis werkpaket van de zoo medewerkers een doek zit, voor het geval dat

GAIA vroeg zich trouwens ook luidop af of de medewerkers op zijn minst (!) een blaam hadden gekregen: ik kan ze gerust stellen zowel de medewerkers als Jolf zijn op de vingers en de hoeven getikt geweest en hebben plechtig beloofd het nooit meer te doen.

Ik vraag mij trouwens af als de medewerkster zwaarder gewond of erger nog was geweest was Jolf waarschijnlijk afgemaakt (lees: stilletjes heengegaan) had men dat dan beter gevonden??

Oh en wat de bulten en de blutsen op Jolf’s kop betreft ze noemen dat een gewei voor alle duidelijkheid dat is een gevolg van zijn genen niet van een schop

Geef een reactie

