dan toch (niet) perfect

Dinsdag was het dan eindelijk zover.

Na jaren van slaap te kort ben ik op het werk door de mand gezakt. Tranen met tuiten bij het minste beetje dat er tegen mij gezegd werd bij het minste beetje dat er naar mij gekeken werd. Laat ons eerlijk zijn mijn werk is niet bepaald dé plek bij uitstek om zwak te zijn.

Toevallig kwam diemiddag de vroedvrouw aan huis nét op tijd op mijn zoveelste huilbui van de dag mee te maken (jaja ik heb ook een vroedvrouw aan huis aangeziennummertje 3 als alles goed gaat polyklinisch ter wereld komt, of als ie er rap aankomt gewoon in de living dus). Zij maakte er ons op attent dat kraamhulp ook voor de geboorte kan. 

Omdat ik zo diep zat heb ik dinsdag nog gebeld, u kan dus mijn teleurstelling begrijpen toen zij zeiden dat het niet ging aangezien ik no aan het werk ben. (logisch feitelijk) Groot was danook mijn verbazing toen de man deze ochtend melde dat deze namiddag toch iemand kwam. Had dit nu te maken met het feit dat de vroedvrouw er voor iets tussen zat? of hadden ze gewoon iemand over? geen idee maar het was wel welkom.

Hoewel ik Els op het hart had gedrukt dat het enige dat ik van haar verwachte was dat ze op de kinderen zou letten terwijl ik eindelijk een beetje bijsliep had de engel ondertussen ook mijn strijk gedaan.

Eindelijk zijn mijn ogen opengegaan. Ik ben misschien een perfectioniste ik ben niet perfect en de combinatie mama-zwanger-werken-huisvrouw-tuinman-vrouw-en-student is misschien net dat tikkeltje te veel. Wat ik verdomt moeilijk vind om toetegeven. Bovendien zorgt de constante vermoeidheid ook voor spanningen in het huishouden. De man mag dan misschien wel zijn best doen het is en blijft een man. Waardoor ik mij natuurlijk erger omdat het niet gedaan is zoals ikhet wil (u kent het wel er is danwel gedwijlt maar nétjes rond de stoelpoten rond of je vraagt om de kattenbakte doen en manlief wil u verrassen en veegt de living maar vergeet wél de kattenbak) waarop de man natuurlijk (en terrecht) in zijn gat gebeten is omdat gijals ergerlijk vrouwmens geengat inde lucht springt omdat ie uit zichzelf de vuilbak heeft buiten gezet of zo iets.

enieweej om ons zelf wat meer tijd te gunnen samen, om mezelf wat meer rust te gunnen en in de hoop ons huwelijk weer een beetje op de sporen te krijgen zonder om futiliteiten ruzie te maken, mét de kans om eens naar de zee te gaanzonder daar dan te stressen omdat thuis de strijk ligt te wachten heb ik vandaag dan toch maar besloten eens een dienstencheque bedrijf aan te spreken

tis dan alleen maar te hopen dat gene vent is die komt

en dat een lelijke  is

en een ouwe

kwestie van het huwelijk niet nog meer om zeep te helpen

naast perfectioniste ben ik nl ook nogal jaloers

tot in de perfectie toe…

Een Reactie op “dan toch (niet) perfect

  1. helaba uw eigen verzorgen hé! Nummerke drie zal binnenkort weer energie vreten en ghebt er daar al 2 rondlopen.. Enne..; ik heb hier een tijdje nen fantastische poetsman gehad.. nen aanrader echt! Hij deed alles veel beter en veel vlugger dan welke poetsvrouw dan ook. En ik kon hem ook eens vragen om een lampke te vervangen of zo :-).. het enige nadeel was als ik thuis was moest ik 4 uur naar zijn geklets luisteren, girltalk weetwel :-). Profiteert maar van de kraamzorg!

Geef een reactie

