prinses

ik ben zijn prinses, zegt hij

en hij plukt bloemen voor in mijn haar, witte, geen gele, want prinsessen hebben witte bloemen in hun haar.

en hij is een ridder, mijn ridder zegt hij

en met zijn schupzwaard verjaagt hij alle draken die mij belagen, volgens hem.

het schupzwaard en de draken meten even wijken als hij plots merkt dat het te slapen leggen van het kleine draakzusje blijkbaar ten koste is gegaan van de prinsesbloemen

vlug gaat hij er nieuwe zoeken zo zegt hij het ook “ik ga vlug nieuwe bloemen plukken, witte, geen gele, voor jouWWW, prinses”

waarna hij zijn schupzwaard weer omtovert tot een gewone schup  want “nu mama heb ik geen tijd ik moet werken… eventjes wachten hé”

tuurlijk wacht ik het kan ook niet simpel zijn zo een combinatie van ridder-straatwerker-boer ik snap ook wel dat hij dan soms keuzes moet maken en als de draken dan verdwenen zijn kan hij maar net zo goed vlug gaten graven in de straat.

Maar ik wacht

daar zijn prinsessen goed in, in wachten

vooral op ridders

met bloemen

witte, geen gele

Geef een reactie

