PIPI op de GROND

“sorry hoor echt sorry maar hij heeft juist een ongelukje gehad” Juf Lilianne excuseert zich alsof ze zonet zelf  en hoogst persoonlijk in zijn broek heeft geplast.

Nuja één ongelukje das toch het einde van de wereld niet.

Maar de juffen en dan vooral de zorgjuf Lilianne hebben blijkbaar geen al te goede ervaringen met ouders en “vuile” kinderen. Zo heeft ze zich ooit meerdere keren uitgebreid verontschuldigd zowel tegen over mij als tegenover de man omdat de zoon zwart zag van het zand.

Zowel toen als nu heb ik meer werk met juf Lilianne te kalmeren en gerust te stellen. Kinderen mogen zich vuil maken aan zand en ze mogen best af en toe een ongelukje hebben volgens mij dan toch. Toch hebik almijn overedingskracht nodig om juf Lilianne te overtuigen dat ik het écht niet erg vind. Dat,dat dé reden is waarom ik een wasmachine heb. Bovendien is het eerste wat we kochten toen we vernamen dat we zwanger waren van de zoon, een droogkast. onder het motto: kinderen maken zichnu eenmaal vuil.

Toch blijft de schat zichhonderde keren veronschuldigen.

En de zoon in dit alles.

Die verkondigd mij, trots als een pauw: “Ik heb PIPI gedaan op de GROND hé?”  en daarbij schenkt hij mij een stralende glimlach.

HIJ maakt er zich allesinds geen zorgen om.

Geef een reactie

