keren lijk de wind

Vandaag had ik recht op mijn 2de huisbezoekje van K&G-Sint-Pieters.

Ntl kwam de lieve dame in kwestie toe in een compleet chaos moment. Zoon-nummer-2had net op professionele manier in zijn broek gesch… zo ongeveer tot halverwege zijn rug. De dochter besloot dat dit het juiste moment was om een jaloerse bui te krijgen en krijste en eiste dat zij als eerste een propere pamper kreeg en vond er  niet beter op om ook nog eens zoon-nummer-2 zijn pamper te ontvreemde midden in dit symfonisch geheel van babygehuil en peutergekrijs ging de bel. Laat het u verbazen dat ik lichtelijk ontevreden de deur openrukte en net niet “WAT?!” blafte tegen de onverlaat die zijn vinger op de deurbelknop had weten te leggen.

“stoor ik? waardet vergeten” vraagt de lieve dame een beetje (te) smalend (naar mijn zin)

“neen, ik vergeet zo iets niet” deel ik al evenzeer uit de hoogte mee “tis alleen ff chaos, komtu toch gerust binnen” laat ik er,druipend van de niet gemeende vriendelijkheid op volgen.

Zoon-nummer-2 krijgt onder  kritisch oog van K&G-sint-pieters eindelijk een nieuwe kakbroek rond zijn gat gedraaid wordt gewikt en gewogen (5880gr en gemiddeld 59cm,ik zeg gemiddeld want de lieve dame heeft de zoon-nummer-2 meerdere keren gemeten en kwam steeds andere cijfers uit, met verbijsterende verschillen).

Ondertussen laat ze mij fijntjes weten dat ze nu toch enkele woordjes verstaat van de dochter terwijl ze zelf ongeveer elk dier misbenoemd dat het kind haar aanrijkt. Wat ik, totaal niet op wraak belust, dan fijntjes voor de dochter verbeter. “Ze speelt graag met andere kindjes zeker ” vraagt de lieve dame. “ja” zeg ik “kpeis da ze graag naar school zou gaan”. “Ik denk het ook” zegt de lieve dame “ze is zekers al schoolrijp, jammer dat ze nu in mei nog niet mocht gaan”

ik draai even met mijn ogen en bekijkde lieve dame nog eens goed, jawel het is de zelfde die mij vier weken geleden liet weten dat de dochter een taalachterstand heeft en babytaal brabbelt. Ik vraag mij ook af of er ergens een wetswijziging is geweest die niemand mij heeft medegedeeld. “jah” zeg ik “ze zal toch nog een jaar moeten wachten ze moet 2jaar en half zijn hé” deel ik mee en ik voeg er tussen neus en lippen aantoe ” per slot van rekening wordt ze pas in november 2 jaar”

“in november 2 jaar” herhaalt de lieve dame in kwestie als een volleerde echo “oh ja dàn doet ze het echt wel goed hé”

super toch hé als K&G u op u plaats komt zetten en zijn dossiers niet eens kent

ze doet het echt wel goed, I rest my case

en ja Bé ik had ze kunnen buitenbonjouren maar haar wezen nu was echt goud waart om te zien

Geef een reactie

