lang leve de Libelle

Nu,na al die jaren weet ik het eindelijk: het is niet mijn schuld maar die van ongeveer alle anderen.

Ik was zo een van die kinderen op wiens rapport maand in, maand uit stond “Ismaela kan wel, maar wilt niet”.

Volgens de Libelle had daar dus in alle eerlijkheid moeten staan “Ismaela kan wel, maar wij willen niet en das ule schuld”

Wat stond er nu in de Libelle? Een artikel over namen en dat een onderzoek had uitgewezen dat kinderen met een vreemde naam minder punten kregen.

ZO ze hebben mij dus jaren bestolen en dan gedaan alsof het mijn schuld was, de lafaards.

Nu als ik mij zo een beetje mijn leraars herinner (en dan vooral die uit de lagere school) verbaast mij dat totaal niet. De mevrouwen van weleer  waren geen hoogvliegers op pedagogisch vlak, en dat is nog zeer vriendelijk uitgedrukt. Moesten ze vandaag de dag herbeginnen ze zouden nooit nog een voet op een school mogen zetten, of het moet op een strafkamp zijn.

maar bon

ik kon er dus niets aan doen, twas jullie schuld

Geef een reactie

