zo gelukkig als een kind

gisteren op het oudercontact van zoon-nummer-1 na veel gepalaver over waarom de zoon nog eens in het 1ste kleuterklas moest blijven ( met pasen wouden ze hem doorsturen naar het 2de kleuterklasje, en ik was daar niet mee eens, hij moet nu in september pas naar het 1ste kleuterklasje) werd de juf wat week enbegon te vertellen over het schoolreisje naar de kinderboerderij afgelopen woensdag.

“ach” zei ze “ge gaat wenen maar ge moet eens naar de foto’s kijken, zoon-nummer-1 loopt in de geiten wei met zijn rugzakje aan en de zon op zijn gezichtje en hij ziet er ZOOOO gelukkig uit” het arme mens kreeg er zelf tranen van in haar ogen.

bij het zien van de foto kreeg ik idd tranen in mijn ogen maar of dat da nu betekend dat juf Protima mij beter kent dan dat ik ooit kon vermoeden of omdat ik ferm beinvloedbaar ben is ntl maar de vraag.

Zoon-nummer-1 ziet er idd gelukkig uit

en daarmee word ik heen en weer geslingerd tussen zelf doodgelukkig zijn en doodongelukkig zijn.

gelukkig omdat de zoon nog zo jong is dat hij nog onbezonnen gelukkig kan zijn, zo jong dat hij nog nooit met tegenslag is geconfronteerd,  zo jong  dat hij nog het volste vertrouwen heeft in de volwassenen die hem omringen dat hij erop vertrouwt dat hij graag gezien wordt ongeacht wat hij ook uitspookt.

ongelukkig omdat ik dat voor hem niet kan behouden. Omdat ik hem niet zal kunnen behoeden tegen tegenslag en mensen die zijn vertrouwen misbruiken

En eigenlijk starten we daar nu al mee. Het kind beseft de duur van 2 maand nog niet. In zijn wereldje zal hij morgen of volgende week terug naar school gaan, terug naar zijn geliefde juf Protima. Hoe zal zijn wereldje ineen storten als blijkt dat het juf Els wordt en dat hij juf Protima misschien nooit meer zal zien

maar vorige week woensdag was hij allesinds nog intens gelukkig

laat hem nog maar in zijn klasje laat hem nog maar klein blijven laat het ook nog maar klein blijvenThorben zo gelukkig als een kind

Geef een reactie

