kinderen met een willetje

“STOOOOP” roept de dochter terwijl ze tegelijkertijd haar handje als een volleerde politieagent ophoud “STOOOHOOOOOP!” herhaalt ze boos

en ik moet mij inhouden om niet te zingen “in the name of love, …”want de laatste keer dat ik dat deed werd ze pas goed boos.

“NEE!” gilt ze terwijl ze haar mooie hoofdje schud haar handje voor zich uitstrekt en een zwaaibeweging maakt “NEEEHEEE!”

en ik moet mij inhouden om niet in de lach te schieten, want de laatste keer dat ik dat deed werd ze pas goed boos.

“LAAT MIJ GERUST” roept de zoon terwijl hij boos maar vastberaden weg stapt en over zijn schouder naar mij kijkt.

en ik moet mij inhouden niet te fulmineren tegen het West – Vlaamse crapul dat mijn beschaafde zoontje tot een jongen heeft getransformeerd

“STOMMERIK” roept de zoon naar zijn zus terwijl hij mijn reactie vanuit zijn ooghoeken in de gaten houdt

en hoewel ik hem berisp omdat ik niet wil dat hij zijn zus zo toespreek houd ik mij in om niet het hele dagkamp gebeuren met de grond gelijk te maken.

en zo groot als haar mondje thuis is zo stil is de dochter in bijzijn van vreemden, en zo groot als zijn mond thuis is zo beleefd is de zoon bij vreemden

prima volgens kind en gezin wijst op geborgenheid omdat ze weten dat ze thuis hun grenzen kunnen testen, fijn hoor zo een geborgenheid maar kunnen ze niet eens op een ander testen? per slot van rekening is dat hier geen testlab

Geef een reactie

