just is just

de zoon-nummer-een is bang van onweer.

En dus probeert hij antwoorden te vinden net zoals onze voorouders om het allemaal wat bevattelijker te maken. Als ik hem van onder aan de trap erop wijs dat ik wel helemaal geen donder meer hoor blijft hij even stil “aja mama want de donder is naar huis hé” juist en 2 minuten later slaapt hij vast en opgelucht dat de donder naar huis is.

aangezien het de laatste dagen nogal veel onweert is de zoon nogal geobsedeerd door het weer. Zo wil hij weten waar de donder vandaan komt en waarom de donder lawaai maakt. En waarom het regent en vanwaar de regen dan komt en vooral waar de regen naar toe gaat nadat hij gevallen is.

of dat donder gevaarlijk is? neen hoor stel ik hem gerust. En wind is wind gevaarlijk? neen hoor zeg ik als er niet te veel wind is is het niet gevaarlijk. En de zon vraagt hij is de zon gevaarlijk? Neen zeg ik als er niet te veel zon is is dat niet gevaarlijk.

even is hij stil

zo die heb ik gerust gesteld denk ik nog net voor hij zich terug omdraait

mama dan is de zon ni gevaarlijk hé want er is maar 1 zon hé

Geef een reactie

