liefde

ze kunnen zo kwaad zijn die 2 mannen van mij De grootste omdat hij niet mag,de kleinste omdat hij niet kan.

Maar vanmiddag toen we even lekker rustig alleen met zen 3en waren vroeg de zoon-nummer-1 “mag ik dan Lijn eten geven” Ik leg hem uit dat dat niet zo goed gaat hij heeft nl geen borstjes “jawel hoor mama” zegt hij trots en hij snokt zijn t-short tot over zijn oren, priemt een vinger in zijn tepel en zegt “kijk maar, zallik nu Lijn ete geve?”

“maar er zit geen melk in jouw borstjes” zeg ik. De zoon-nummer-1 werpt een blik uit het raam naar de koeien van de overkant, “koeien hebben melk” zegt hij terwijl hij mij aankijkt en ik zou wel eens willen weten wat hij nu suggereert.

De zoon-nummer-1 doet mijn feest schoenen aan een trippel/stunkelt door het huis “nu ben ik jou hé mama, zalik voor Lijn zorgen”

Ik beloof hem dat als zoon-nummer-2 gedaan heeft met eten en zoon-nummer-1 mooi in het midden van de grote zetel zit hij zijn broertje eens mag vast houden.

Zoon-nummer-1 zoekt minutieus het midden van de zetel past wat aan naar links past wat aan naar rechts “zo mama?” vraagt hij en zijn ogen blinken als zilver.

“ja das goed” zeg ik en de zoon-nummer-1 kijkt verwachtingsvol en oh zo trots als ik zijn broertje in zijn armen leg

hij fluistert lieve woordjes tegen zijn broer en glundert.

heel even blijven ook de ogen van zoon-nummer-2 op hem gericht en in een bijna sacrale stilte kijken ze elkaar diep in de ogen de jongste verbaast de oudste vol liefde.

“mag nog een keer vasthouden” vraagt hij als ik zoon-nummer-2 van zijn schoot haal.

omdat ik het moment zo mooi vond geef ik zijn broer terug

“ik ben helemaal flink hé mama” zegt hij zonder zijn ogen van zijn broer af te halen “en jij bent mijn bloertje. Maggik nu gaan spelen?”

Ik haalde zoon-nummer-2 van zijn schoot en hij schiet weg ik kijk hem na en denk

ja hoor jij bent hélemáál flink

Een Reactie op “liefde

  1. Zo schattig!

Geef een reactie

