Van geitewollensokken en babymassages

ik ben geen massagemadame. Ik heb in mijn leven misschien 2 of 3 keer en massage gehad toen ik met mijn zus en of andere flairbon te gelde maakte. Goed eerlijk toegegeven ik vond dat wel fijn maar ik zou er geen extra blokje rond voor rijden.

De man is ook geen massage man. Als ik bij hevige hoofdpijn dan toch eens vraag om mijn nek te masseren heb ik binnen de korste keren nog meer hoofdpijn. En als ik vraag of hij tijdens een zwangerschap eens mijn rug te masseren hebben we binnen de korste keren ruzie. Bij de man staat massage ongeveer gelijk met aaien.

dus ontspannend is het allerminst die zeldzame massagemomenten ten huize bij ons.

Bovendien vind ik massage iets voor geitewollensokke dragers, zo een beetje als aromatherapie, yoga, kine en thuisbevallingen.

Groot was mijn eigen verbazing dan ook toen ik via het kraamzorgcentrum niet alleen mijzelf inschreef voor postnatale kine maar aansluitend mezelf en de zoon-nummer-2 ook nog eens inschreef voor de babymassage.

Niet alleen vond ik de kine leuk ik genoot ook van de momenten dat ik indelijk eens alleen met de zoon-nummer-2 was. Daarom waarschijnlijk dat ik ons in een onbewaakt moment inschreef voor de babymassage.

Tot de allerlaatste moment heb ik getwijfeld of ik wel zou gaan. GELDVERSPILLING fulmineerde ik tegen de man alsof hij mij niet alleen dwong om er naartoe te gaan maar mij ook nog eens zelf had ingeschreven. “gaat dan ni hé” zei de man, waarop ik de arme vent nog eens naar het hoofd slingerde dat ik nooit eens iets mocht doen.

Uiteindelijk zijn we toch geweest de zoon-nummer-2 en ik, en neen ik verwachte er geen stomme fluit van en ja ik zou wel eens even aan al die geitewollensokken dragers bewijzen dat massage totaal geen nut heeft, op dat vlak money well spent.

Tot mijn eigen stomme verbazing vond ik het echter fijn het intense contact met de zoon-nummer-2 en wat meer is de zoon-nummer-2 intens zien genieten.

Prima! dacht ik zo want ik was nog niet zo gauw van mijn voornemen af te brengen. de volgende slachtoffers waren de zoon-nummer-1 en de dochter die prompt in slaap vielen. de veraarders.

De man dan maar want per slot van rkening laat ik mij niet te snel van mijn voornemen afbrengen.

Ook hij viel in slaap.

terwijl ik mijn slapende bende zo overzag bedacht ik mij dat masseren idd rustgevend is en ik pakte mijn boek en genoot van de rust ten huize ons.

iets wat na 4 lesweken wel vaker voorkomt en hoewel ik de enige ben die dus nog steeds geen massage heeft gehad geniet ik ervan en ondertussen ben ik wel van gedacht verandert de kinderen (en de man) genieten er teveel van om hholebiejojo (zoals de man geitewollensokkengedoe benoemd) te zijn. De zoon-nummer-1 en de dochter reageren enthousiast als ik ze een massage beloof wat zich uit in handdoeken pakken de olie klaarzetten hun eigen neervleien en aanwijzingen geven alla “de rug ook hé mama” de zoon-nummer-2 begint te kirren en te lachen als ik nog maar mijn handen op zijn hoofdje leg.

dus

geeft mij de geitenwollensokken maar aan, ik trek ze met plezier aan

Een Reactie op “Van geitewollensokken en babymassages

Geef een reactie

