Borstschoenen

‘mamaah ik wil borstschoenen’ roept de zoon-nummer-1 enthousiast op de achterbank

‘watte?’ antwoord ik behoorlijk verbijstert

‘ik wil BORSTschoenen mama’ herhaalt hij met iets meer aandrang

en nu weet ik wel dat ik mijn kinderen niet veel kan weigeren maar ik zie mezelf toch nog niet op donkere maanloze nachten de straten van onze lieflijke stad afschuimen op zoek naar, niet al te vrijwillige slachtoffers om hun borsten te amputeren, om daarna op gure winteravonden terwijl ik met een oog naar de pappenheimers kijk daar schoentjes van te maken. Onmiddellijk erop bedenk ik mij dat ik door die weigering van de zoon-nummer-1 misschien wel een seriemoordenaar maak en dan alsnog op gure winteravonden terwijl ik … enzo.

“mamaahah ik wil BORSTSCHOENEN” zegt de zoon-nummer-1 half over zijn toeren omdat ik niet reageer

het duurt wel even voor mijn frank valt deze keer “ha sportschoenen”

“ja!” zegt te zoon enthousiast omdat ik hem eindelijk snap “om te borsten”

ik had het kunnen weten

de zoon zegt nl geen borsten neen die zegt worsten wat resulteert in volgende conversatie

“merlijn eet van mama haar worsten hé Ninke”

‘jah wosjten” herhaalt de dochter vol bewonderen

‘neen Ninke woRRRRRsten” verbetert hij “Merlijn eet van mama haar woRRRRRRRsten”

“jahaa wosjten’ bevestigd ze nog steeds met een blik vol bewondering

‘woRRRRRsten Ninke WORRRRRRSTEN’

‘Wosten’

‘ja flinke Ninke’

‘finke Ninke’

zo dat spraakprobleem hebben ze ook weer van de baan geholpen

2 Reacties op “Borstschoenen

  1. hihi, hilarisch! Wa gaat da geven als diene kleinsten ook gaat leren spreken, want gaan ze die allemaal wijsmaken 🙂

Geef een reactie

