van het leger, apothekers en K&G

Omdat de zoon-nummer-2 straks naar K&G mag en omdat ik zijn Rotarix vaccin nog niet heb spurt ik deze ochtend de apotheker binnen.

De vrouw bekijkt het briefje vraag “is da voor de jongste?” , ‘huhu’ knik ik en vraag mij af voor wie het anders zou kunnen wezen, zij daarintegen schiet in de lach en zegt “allé ze recruteren ze vroeger en vroeger”

“ein?” zeg ik op een nogal intelligente wijze

“kga toch even moeten bellen om te zien of dat ik dit mag aanvaarden want das voor het leger” zegt zij volledig mijn intermezzo negerend

“ewa?” zeg ik zo mogelijk nog intelligenter en begin € tekentjes voor mijn ogen te zien bij de gedachte dat ik de volle pot moet betalen en vraag vertwijfeld “jama en als ge da nu ni moogt aanvaarden hij moet da vandaag hebben en…”

“ola ola” zegt zij “nog ni panikeren ik ga eerst es bellen” en het ligt op het puntje van mijn tong om te zeggen ‘seg ge zijt mijn moeder ni se’ want die zegt ook zo een dinges

na wat een en weer gebel krijg ik het verdoemde vaccin toch mee.

Een paar uur later blijkt dezelfde jonge arts als vorige keer dienst te hebben en ik deel hem toch fijntjes mee (mijn innige vriendschap met K&G indachtig) dat ik wel wat moeilijkheden had met het voorschrift “och ja zegt hij das allemaal tzelfde maar ze zijn gewoon bang om hun geld niet weer te krijgen, ge hebt gewoon ne moeilijke apotheker”

ik sta net op het punt mijn apotheker te verdedigen als hij zich laat ontvallen “Uw zoon doet het wel nog goed maar hij is toch fameus gedaald op de curve” en hij draait het dossier zodat ik zijn bibberige lijntjes zelf kan volgen

doordat mijn apotheker noch mijn moeder aanwezig zijn om te zeggel “olaola nog ni panikeren” panikeer ik er lustig op los. Ik zie de zoon-nummer-2 al aan verschrikkelijke ziektes lijden waardoor hij ni meer bijkomt of groeit.

totdat ik tussen neus en lippen kan opmerken “de zoon-nummer-2 wordt volgende week 3 maand das 12 weken environ en ni 16 azo”

“oh” reageert de K&G-arts al even intelligent als ik die morgen en begint weer driftig lijntjes te trekken “ah” zegt hij nog steeds op intelligente wijze “dan doet ie het nog altijd goed

“ja” zeg ik “stom hé da ze u da in die 7 jaar ni leren de overeenkomst van weken en maanden”

en ik stap naar buiten met het gevoel dat ik mijn apotheker toch een beetje gewroken heb

en voor de cijfergegadigde onder u 3maand min 5 dagen, 7kg 40 gr en 65cm

Een Reactie op “van het leger, apothekers en K&G

  1. Wauauauauauw !!! Ge zijt geweldig !!! Je stapte ongetijfeld triomferend het bureautje buiten… zo met de neus in de lucht… Wauauauauauw !!!
    Vorig jaar had de dokter vergeten de geboortedatum van Manon op het voorschrift te schrijven. Dus de apotheek twijfelde ook ewwa. Er werd een fotocopie gemaakt van het voorschrift (als het bewijsmateriaal dan op één of andere manier verduisterd werd, was er een fotocopie). Ik kreeg het vaccin mee en het voorschrift dat de dokter moest vervolledigen.
    De keer erop was het echter een andere dokter van dienst. En die twijfelde dan of ze op het voorschrift van haar confrater mocht schrijven (lees : kribbelen), kwestie dat de geschriften niet overeen zouden komen. “Doe het toch maar zenne”, zei de verpleegster, “en zet er uwe stempel bij”. En zo geschiede. Ikke content, den apotheek content en Manon (wiens mening weer niet gevraagd werd) niet zo content. Want een oraal vaccin doet dan misschien gene pijn, maar is zooooooo degoutant !!!
    Manon is trouwens gisteren ook naar K&G gegaan (geen vaccin, dokter content, ikke content en Manon ook content). En voor de cijferwillende onder u : 1 jaar en een scheet en 8kg430 en 73cm.

Geef een reactie

