soms zijn ook andermans kinderen hilarisch

Uiteraard zijn mijn kinderen net dat tikkeltje grappiger, slimmer en mooier dan die van een ander. UI TE RAA…

wie mij wil tegenspreken kan mij contacteren op nummer 0477…

wat niet wegneemt dat ik mij gerust durf platleggen bij de capriolen van een ander zijn kinderen.

Wat ik vandaag in een niet nadergenoemde winkelketen in een niet nader genoemd buurland meemaakte maakte er mij attent op dat je als ouder nooit genoeg op je woorden kan passen.

setting:

ik sta aan de kassa aant schuiven (nu ja aan schuiven) ik stond zo een beetje te twijfelen welke aangename kassierster ik met mijn, al even aangename, aanwezigheid zou verblijden.

een jongentje vande leeftijd van mijn zoontje komt aangeschoten en remt brusk langs ze zijkant van mijn winkelkar, bijna IN mijn winkelkar.

Het kereltje heeft zo een blikke draaiding in zijn handjes (u weet wel zo iets dat uw kinderen alleen kado krijgen van mensen die een bloedhekel aan u hebben KELINGKELLLINGLING)

Ik werp een blik op de mensen aan het andere eind van de lopende band en denk “toe maar ventje spoei u ge kunt ze misschien nog overtuigen”

Het kereltje echter geeft lijk nen echte het blikken lawaaiding aan de kassierster

zij lacht hem stralend toe (en denkt waarschijnlijk ‘u ouders zijn zo de klos’)

zij scant het blikkenlawaaiding in en geeft hem terug aan de peuter, hij geeft hem verontwaardigt terug, zij trekt er het prijskaartje af en geeft hem weer en zegt ‘zo voor jou’

hij kijkt er even gefasineerd naar en gaat er als een speer vandoor.

de vrouw kijkt mij lichtelijk verbaast aan en er begint haar iets te dagen ‘hoort die niet biju?’ vraagt ze nog al lachend

‘euneen’ antwoord ik al was mijn verbaasde gezicht waarschijnlijk al een weggevertje

‘wel verdorie’ vloekt ze al bulderlachend ‘die is goed gevonden’ en ze gaat op zoek naar de kleine bandiet en laat mij verbouwereerd achter.

nog steeds lachend komt e terug ‘die is er vandoor natuurlijk’ hikt ze en al hoofdschuddend begint ze mijn boodschappen te scannen.

de les van vandaag: zeg niet alleen tegen uw kinderen als u zo onnozel bent geweest ze mee te nemen naar de winkel ‘neen dat moet je eerst aan de mevrouw van de kassa geven’ maar voeg er vanaf nu aan toe ‘en dan moet je dat betalen, met centjes’

want de kleine hollandse bandiet had het dus wel degelijk aan de mevrouw van de kasse gegeven

2 keer zelfs

en hij kreeg het terug

geef hem eens ongelijk

de kleine slimme lepigaard

Geef een reactie

