changé!

Dag 2 van schooljaar nummer 2

we zitten weer in de auto en de zoon-nummer-1 wilt nog steeds Juf Protima.

We komen net op tijd aan int school met aan elke hand een kind en op de buik de derde gebonden. De-zoon-nummer-1 ziet juf Els staan aan zijn klasje “neen hé, ni juf Els” zegt hij behoorlijk teleurgesteld.

In de gang staat mevrouw de directrice. Ik moet niets hebben van directrices een jeugdtrauma waarschijnlijk dus ik negeer de dame in kwestie altijd zo beleefd mogelijk.

De zoon-nummer-1 heeft daar duidelijk geen last van. Hij stapt kordaat op haar toe tikt ergens ter hoogte van haar heup en als ze hem aankijkt verkondigd hij zonder schroom “Ik wil ni juf Els ik wil juf Protima” de directrice bekijkt hem een beetje op de tenen getrapt vanwage zoveel lef en zo weinig respect en zegt een beetje hautain “juf Protima zal straks wel eens in jouw klasje langskomen” de zoon staart haar aan met open mond en met een blik van “onnozele geit snaptetni ofwa?” schudt zijn hoofdje en zegt ferm “NEEN! Juf Els díé mag langskomen” hij draait zich om en stapt zonder nog omtekijken zijn klasje binnen. Mevrouw de directrice totaal verbouwereerd achterlatend.

En ik? Ik kreeg niet eens een zoentje

Geef een reactie

