Van loslaten in vertrouwen

de zoon-nummer-1 is al 3jaarenhalf of zoals hij zelf verkondigd “diejarig”

Toch houd ik hem nog stevig onder de knoet, per slot van rekening is hij mijn oudste en zal hij voor mij altijd mijn kleine jonge blijven.

Soms als ik andere moeders zie denk ik “onnozele kalle dat doede nu toch niet” en soms heb ik ook een beetje gelijk een kind van 3 laat je (volgens mij) niet alleen op straat lopen maar meestal is het meer iets van “eigenlijk zou die van ons dat ook kunnen maar mag hij niet odat ik da ni wil want dan wordt hij veel te snel groot en da kan ik ni aan en dus zijde gij een onnozele kalle omdat gij mij daar met mijn neus opdrukt” zoiets.

Vanmorgen wou de zoon-nummer-1 zijn Diegobeker. Maar hij heeft die zodanig goed verstopt dat ik oook niet weet waar. Bovendien was ik de 2 jongeren aan het verpamperen en omkleden.

“Misschien heb je hem op je kamer verstopt” zeg ik nogal stom

“JA! kom we gaan hem zoeken” roept hij enthousiast

“shit” denk ik “en nu? staak hier schoon”

“als je voorzichtig bent mag je hem gaan zoeken” zeg ik met een klein hartje

“JA? Echtwaar???” vraagt hij verwonderd

“ja maar voorzichtig op de trap hé” zeg ik want ik kan nu niet meer terug

Ik zie hem als een echte de trap op gaan, rustig en zich goed vasthoudend

even later hoog ik gegichel de zoon-nummer-1 is tot op de overloop geweest en komt nu terug naar beneden zijn beker is hij helemaal vergeten

maar zijn ogen blinken en zijn mond splijt zijn gezichtje in 2en zo trots is hij.

Ik had net zo goed mee kunnen gaan want de 2 anderen liggen nog steeds half verpampert en in blote bast te wachten tot ik voort doe.

Natuurlijk heb ik stiekem maar stil gekeken hoe de zoon-nummer-1 de trap op en af ging.

en ware ik meegeweest we hadden misschien de beker gevonden maar hij was niet half zo blij geweest

En ik? Ik ben trots. Op mezelf dat ik hem dat kleine beetje zelfstandigheid heb gegunt en op de zoon omat hij het met beide handen heeft gegrepen

Geef een reactie

