Van trots zijn op jezelf en taalleraars gezocht

Ik ben te weinig trots op mezelf. Zegt de man.

Het klopt wel dat ik weinig zelfvertrouwen heb. Het klopt ook dat ik lichtelijk lijdt aan uitstelgedrag en perfectionisme, niet noodzakelijk in die volgorde. En het klopt ook dat alles wat fout gaat mijn schuld is en alles wat goed gaat aan een ander ligt, toeval is of gewoon geluk.

Misschien daarom dat ik er nog niet zoveel over gezegd heb maar ongeveer rond deze tijd vorig jaar (nu neen binnen een maand of 2 een jaar geleden) wou ik plots weer studeren. Boekhouden of zoals dat nu zo mooi heet “accountancy”. uiteraard moest dat in afstandsonderwijs zijn. In eerste instantie vond ik niets maar vreemd genoeg door die zoekopdracht wel een opleiding tot stadsgids. Net toen ik aarvoor inlichtingen had genomen en ingeschreven was voor het intake gesprek vond ik toch een opleiding accountancy aan de Hoge school in Aalst.

Ook daar nam ik inlichtingen voor. Per slot van rekening zou ik toch nooit toegelaten worden tot de opleiding gids. Dat lijkt mij nogal widdes.

Van accountancy schreef ik mij voor 4 vakken in meer zou onnozel zijn ten eerste ik had 2 kleine kinderen zwanger van een derde ik werkte full time en ik kan dat toch niet.

Met een zekere trots kan ik melden dat ik van die 4 vakken voor 3 uiteindelijk examen ben gaan afleggen (wat voor mij al een hele overwinning is, want als get ni kunt waarom zouder dan examens gaan doen niet waar?) en ik nu met een zekere verbazing naar mijn uitslagen blad kijk: 17, 14 en 12.

Gisteren ben ik mij gaan inschrijven voor het komende semester. Wat uiteraard veel minder zal zijn. Uiteraard want ik heb er nu talen bij. en da kan ik niet. Vaneigenst niet. Dus leraressen en leraars Frans en engels u weest welgekomen, u zorgt voor de bijlessen ik voor de hapjes. Want da kan ik wel. Hapjes maken. Enfin da denk ik toch.

Wat de opleiding  gids betreft daar stop ik mee de taken en examens vallen nl altijd samen met die van boekhouden en dat maakt het toch extra zwaar zeker nu ik meer vakken doe.

de uitslag van die examens? 64% (wat ik zelf zeer slecht vond maar toch bij de hoogtste van de klas was) en 85% .

Misschien ben ik toch niet compleet achterlijk.

of misschien had ik gewoon geluk…

Geef een reactie

