Test 1 2 3 test

de zoon-nummer-1 is aan het testen geslagen.

Vant weekend was ik de klos. Ik had hem net gezegd dat voordat we naar binnen gingen eerst al het speelgoed buiten moest opgeruimd worden en dan volgde de volgende conversatie:

“Ja?!? (ferm uit de hoogte) Ík dènk het niet”

“eum en ik denk da nu ne keer wel si” zeg ik

“zijde gij daar zeker van?” vraagt de snotneus

“ja” antwoord ik hem

“ewel” zegt meneer den 3 jarige hangend op de tuinbank zonder mij een blik waardig te keuren “da zal dan toch effekes moeten wachten si”

ik ben mijn afwasmachine gaan uitruimen kwestie van niet daar, terplekke, te bulderlachen.

groot was dan ook mijn genoegen toen ik vandaag hoorde dat ik niet de enige ben die op het rooster gelegd word.

zo vandaag in’t school, ik kom toe om de prins-der-3-jarigen op te pikken als de zorgjuffrouw (juf Liliantje) mij tegenhoudt “uw zoon-nummer-1 heeft vandaag 2 keer in zijn broek geplast”

“ewa?” vraag ik een beetje uit de lucht vallende want de onnozelaar is toch al een tijdje proper

“ja” zegt ze “en hij zei ‘is toch ni zo erg hé'”

ik zie het al zo voor mij. Dat is tegenwoordig zijn zinnetje voor alles wat er fout loopt, er valt iets : “is toch niet zo erg hé mama” hij smost: “is toch niet zo erg hé mama” enzovoort

Juf Lilliantje daarintegen, de goedheid zelve, die gaat dan waar geantwoord hebben “neen jongen da is ni erg, een ongelukje kan gebeuren”

waarop de duvel-in-het-doosje prompt terug in zijn broek plast en met het zelfde excuus komt “is toch niet zo erg”

Juf Lilliantje dan misschien wel de goedheid zelfde maar ook alles behalve onnozel vindt het deze keer wél erg want “je bent toch al groot hé jongen dan is dat niet zo flink hoor want jij kan toch opt toilletje gaan hé”

de tester himself bekijkt haar es haalt zijn schoudertjes op en deelt mee “aja tis goed dan ni hé” en gaat van de slag terug op het toilletje

Geef een reactie

