pretparkperikelen

Niets vermoedend kom ik uit de eetkamer. Aan de deur wordt ik tegengehouden door een streng kijkende zoon-nummer-1 en een vrolijk kwebbelende dochter.

“Dus, jij gaat naar plopsaland gaan ja hé, dan moet ik jou naam opschrijven” en bloedserieus opent hij zijn grabbelpasboekje neemt een potlood en “schrijft” er iets in.

“Zo” zegt hij nog steeds streng kijkend “ga maar naar binnen”en hij wijst de weg “en eerst op de paardemolen hé!” roept hij mij na.

ik kijk over mijn schouder om zeker te zijn dat ik wel de juiste weg opga “jaja” knikt hij “de paardenmolen” waarop ik paardenmolengewijs rond de zoon-nummer-2 zijn speelmat draai. 3/4 rondje later word ik er door de strenge pretparkmeester echter al weer afgebonjourd “ga nu maar een beetje op de Mega-Toby-autootjes rijden” commandeerd hij “en opletten voor de andere auto’s hé. En ook niet boksen” laat hij nog weten. Ik ben echter zo in de wolken et mijn autoritje dat ik pardoes tegen de zoon-nummer-2 zijn park rijd.

“ja kom” foetert de zoon-nummer-2 “gaat gij maar een beetje op de plopbootjes zitten.

3 bootlengtes verder, geen idee wat ik nu fout gedaan heb word ik door de parkwachter onherroepelijk buitengebonjourd. “Gaat maar terug naar de keuken hoor” zegt hij op een toontje van daar kunde u eigen tenminste ni verongelukken “en brengt wa cake mee hé” roept hij me na

plopsa-living het ware nog eens een idee

Een Reactie op “pretparkperikelen

  1. M E E G A!
    vent toch, een herinnering tot in het oudemannekeshuis me dunkt.
    Je blinkt toch wel van trots als je mag deel uitmaken van dergelijke speelpraktijken? 🙂

Geef een reactie

