Van jongentjes en van meisjes (en van hoogdringende biologieles)

We vertrekken net aan ’t school als ik de zoon-nummer-1 op de achterbank hoor zeggen “papa is een jongen hé?”

“ja hoor papa is een jongen” antwoord ik

“en jij bent geen jongen” zegt de zoon-nummer-1 tegen e dochter “neen” zeg ik “zus is een meisje net als mama”

“jij bent een meisje, mama zegt da” klinkt er betweterig richting dochter op de achterbank gevolgd door “en meisjes zijn stóm”

omdat ik door het stadsverkeer moet laveren in volle spits kan ik niet direct mijn Moeiende-Moeder-Mond openen, gelukkig maar want de zoon-nummer-1 stelt onmiddellijk de dochter gerust:

“maar das toch ni zo erg hoor” zegt hij troostend “later als jij groot bent, lijk ik, dan krijg jij ook een tunnel, lijk ik, en dan ben je geen meisje meer en ook ni stom, goed hé”

‘jaah he’ klinkt het dwepend van de dochter haar kant helemaal niet beseffend dat haar broer haar zonet beledigd heeft en al helemaal in haar nopjes omdat ze later zoon-nummer-1 zal worden, blijkbaar.

goed iemand vrijwilliger om een paar kinderharten te komen breken?

Geef een reactie

