Van spraakverwarringen en misverstanden

‘Mama ik wil lange haren hebben’ laat zoon-nummer-1 droogjes weten tijdens het avondmaal.

‘Waarom?’ vraag ik , mezelf tegelijkertijd afvragend of hij toch niet een klein beetje te jong is voor zulke anarchistische gedachten.

‘Omdat ik lange haren hebben wil’ krijg ik als antwoord. Ja daarmee raken we dus geen stap vooruit.

‘Ja dat heb ik wel begrepen maar WAAROM wil jij lange haren hebben’

‘lange haren zoals zus’ verduidelijkt hij

‘Jahaaa… maar zus is een meisje en meisjes hebben lang haar en jongens hebben kort haar’ ga ik kort door de bocht over tot lichtelijk seksistische antwoorden.

‘Maar ik wil lange haren hebben zodat de wormen mijn haren niet opeten’ krijg ik eindelijk ter “verduidelijking”

‘Eingh???’ doe ik zoals regelmatig behoorlijk intelligent.

De zoon, mijn verstandelijk-nihil zijnde antwoorden reeds gewoon articuleert zijn antwoord nog eens ‘OM-DAT de WOR-MEN mijn HAAA-REN niet zouden OP-ETEN’

het word mij nu helemaal duidelijk (not)

‘jama waarom zouden de wormen jou haren opeten en waarom moet je daarvoor lang haar hebben’

‘omdat wormen haarden eten en lang haar is teveel want de wormen zijn klein’

een briefje van om en bij de 500€ dwarrelt langzaam naar beneden:

van de week waren we bloembollen aan planten, we kwamen pieren tegen (ook gekend als (h)aa[r]dwormen). De zoon-nummer-1 nieuwsgierig als altijd wou er vanalles over weten oa ook ‘en wa eten die dan??’  ‘aarde jongen die eten aar(d)en’

articuleren Teugels, AR TI CU LEREN en dan hebde volgende keer geen zoon-nummer-1 die lange haren wilt om de wormen te slim af te zijn

Geef een reactie

