How to make your parents cry? (waarschijnlijk deel 1)

‘Wast leuk op school?’ vraagt de man achteloos aan zoon-nummer-1

‘WaaaaaWaaaBlabla andere kindjes Brabbelbroebbel-laat-mij-me-rust’ “antwoord” de zoon-nummer-1 overduidelijk boos en alles behalve duidelijk.

wij, de gewone stervelingen, niet in staat de woordenstroom te volgen hebben feitelijk alleen verstaan dat het iets met andere kindjes heeft te maken én dat we hem met rust moeten laten.

De man daar in tegen is niet van plan de zoon-nummer-1 gerust te laten vooral niet omdat hij vermoedt dat de zoon-nummer-1 gepest wordt op school of zo. dus vraagt hij geheel niet bevooroordeeld ‘WAT doen de ANDERE kindjes???’

‘De ANDERE kindjes MOGEN IN DE OPVANG BLIJVEN!” ‘ brult de zoon-nummer-1 plots geheel over zijn toeren. ‘EN IK WIL OOK IN DE OPVANG BLIJHIJVEUH’.

Wij, beiden een beetje verbijsterd, weten even niet wat zeggen. ‘Jama’, probeert de man, ‘hier is het toch ook leuk?’

‘NEEN!’ zegt de zoon-nummer-1 zonder genade en duidelijk articulerend voor zijn ietwat hardhorige ouders herhaalt hij nog een ‘IK WIL NAAR DE OP-VANG’

‘jama’ probeert de man bijna wanhopig ‘hier krijgdeuh…. KNUF FELS en in de opvang ni das toch wel goed hé’

‘jah’ laat de zoon zich giechelend overhalen

wij al opgelucht, we kunnen er voorlopig weer mee door.

 

‘maar morgen mag ik in de opvang blijven bij juf li-jantjeuh hé’ klinkt het

 

twas maar van korte duur zijn heropflakkering van ouderliefde

Een Reactie op “How to make your parents cry? (waarschijnlijk deel 1)

  1. oooooh hoe herkenbaar! mijne zoon valt om van de slaap na 2 dagen school met opvang en nog is het elke woensdagochtend discussie: ik wil mij bootramdoos mee. Schatje je moet niet op school blijven, mama komt je halen vanmiddag. ik wil boterammekes eten op sool en bij juf cindy spelen…. etc etc…
    Wat hebben die opvangjuffen da wij nie ebben.. is daar al onderzoek naar gedaan… 🙂

Geef een reactie

