oude vandagen aan het stuur

Vroeger toen wij nog in het Brusselse woonden kon mijn mama behoorlijk goed rijden. Toen wij naar de onbewoonde Henegouwse beschaving verhuisde ging mijn moeder haar rijcapaciteit met rasse schreden achteruit.

U kent dat wel van die mensen die stevast een stuk onder de maximumsnelheid rijden met de volgens hun gevleugelde commentaar ‘tis ne maximumsnelheid ze gene minimum snelheid’. Die als ze zelf niet rijden bijna bij de bestuurder op de schoot kruipen enangstvallig de snelleheidsmeter in de gaten houden en al beginnen roepen en tieren dat ge moet remmen als ge zo ongeveel aan 115 over de vlaamse autostrades kruipt.

zo rond dezen tijd zou mijn moeder dus logischerwijze een hoedje op haar hoedeplank moeten placeren en aan een gezapige 70/uur liefst op het 2 rijvak van de autostrade tuffen.

Niets is minder waar de dame heeft haar tweede jeugd gevonden denk ik zo.

Vandaag zat ik naast haar in de auto en zag met opgetrokken wenkbrauwen gezwind geslalom tussen 1ste en 3de rijvak aan een  slordige 140.  De welgemeende ‘Klootzak’ (uitgesproken kloetzak met een licht accentje op de “oe” de “z” en de “k”) deden mij zelfs lichtelijk glimlachen en de foeterende ‘EI SEG OEZITTET get hier wel voorang hé’was de kers op de taart.

ik vermoed dat het nog een kleine week en half zal duren eer ze bumperkeplak en faarketrek gaat spelen.

en als u binnenkort een blauwe fort met een “oud” klein maddameke ziet af komen gestoven rept u dan maar uit de voeten ‘KlOEtZaK’

Een Reactie op “oude vandagen aan het stuur

  1. Een beetje respect, hé, voor de oude van dagen, en deze in het bijzonder
    Oma

Geef een reactie

